scannernet logo

corner left-topcorner right-top
Scannernet.nl

Frequently Asked Questions
corner left-bottomcorner right-bottom

Scannernet.nl Webshop

In onze Webshop kunt u een actueel overzicht vinden van de door ons aangeboden artikelen

In de Scannernet.nl Webshop koopt u eenvoudig en goedkoop een mooie scanner, marifoon of één van onze andere mooie producten. Geen ingewikkelde bestelmethode of betaling, maar wel vrijblijvend advies op maat en service zoals het hoort. Verzending vindt vlot plaats (binnen 24 uur na ontvangst betaling). Heeft u vragen of wilt u een artikel bestellen via de e-mail? Dat kan via webshop@scannernet.nl. Kijk ook op de FAQ-pagina voor vraag en antwoord.

Frequently Asked Questions

Met regelmaat krijgen wij vragen omtrent de artikelen in onze Webshop of over de Webshop zelf. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn hebben wij de meest gestelde vragen en de antwoorden hierop op een rijtje gezet op deze pagina. Mocht u een andere vraag hebben dan willen wij u verzoeken deze te stellen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


  • Kan ik met een scanner van Scannernet.nl nog politie, brandweer of ambulance ontvangen?

Nee. Door de invoering van C2000 is het niet meer mogelijk om deze hulpdiensten met een scanner te ontvangen. Voor meer informatie over C2000 kijkt u op www.C2000.nl. Andere hulpdiensten zoals de KNRM (marifoon) en Rode Kruis maken nog wel gebruik van communicatie-apparatuur dat te ontvangen is met bijvoorbeeld een scanner. Wel is het mogelijk om alarmeringen via het P2000-netwerk te ontvangen. Hiervoor bieden wij in onze Webshop P2000-pagers aan.


  • Wat is er zoal nog te ontvangen met een scanner?

Er gaat nog veel communicatie door de ether die te ontvangen is met een scanner. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan de marifonie en luchtvaart (zowel civiel als militair. Ook zijn er nog veel bedrijven en instanties die gebruikmaken van portofoons en mobilofoons voor onderlinge communicatie.


  • Kunnen jullie een scanner en/of pager ook voor mij programmeren?

Ja, wij kunnen een bij ons gekochte scanner en/of pager gratis voor u programmeren. Geeft u bij uw bestelling aan via de e-mail welke frequenties/capcodes u geprogrammeerd wilt hebben. Eventueel kunnen wij u helpen met het zoeken van de juiste frequenties/capcodes.


  • Wat is het bereik van een standaard scannerantenne?

Het bereik van een standaardantenne (rubber-duck of telescoop) is beperkt. De afstand waarover communicatie ontvangen kan worden is afhankelijk van veel factoren (bijvoorbeeld zendvermogen zender, bebouwing, storende apparatuur, gevoeligheid scanner, enz.). Normaalgesproken zal dit bereik liggen tussen de 5 & 15 kilometer. Voor verbeterde ontvangstresultaten raden wij een buitenantenne aan.


  • Kan ik met alle scanners hetzelfde ontvangen?

Nee. Elke scanner heeft zijn eigen specificaties. In principe zijn alle scanners in staat om de VHF-band (o.a. marifoon) te ontvangen. Sommige scanner zijn ook in staat om de luchtvaartband (VHF) te ontvangen. De uitgebreidere scanners hebben vaak een doorlopend frequentiebereik waardoor deze ook bijvoorbeeld ook de millitaire luchtvaartfrequenties kunnen ontvangen. Bij elke scanner die wij aanbieden staat het frequentiebereik van de desbetreffende weergegeven. Mocht u vragen hebben over de mogelijkheden van een scanner waarin u geïnteresseerd bent dan kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen.


  • Wat moet ik kiezen: een handscanner of een basisscanner?

Dat is afhankelijk van het doel van de scanner. Is het de bedoeling dat u de scanner ook onderweg gaat gebruiken dan is een handscanner aan te raden. Handscanners hebben vaak wat minder mogelijkheden ten opzichte van de basisscanners maar ze zijn wel mobiel te gebruiken. Een basisscanner kan alleen gebruikt worden daar waar netspanning aanwezig is.


  • Zijn de producten in de Scannernet.nl Webshop nieuw?

De meeste producten zijn tweedehands. Mochten wij artikelen aanbieden die nieuw zijn dan zullen wij dat in de advertentietekst expliciet vermelden. Overigens zijn alle items wel zo goed als nieuw. Geen grote beschadigingen en geen defecten (tenzij dit anders is aangegeven in de advertentietekst). Al onze producten worden uitvoerig getest voordat ze in de verkoop gaan.


  • Krijg ik ook garantie op items die ik koop in de Scannernet.nl Webshop?

Omdat het tweedehands items betreft geven wij geen garantie op deze artikelen. Voordat wij onze producten in de Webshop plaatsen worden deze uitgebreid getest. Mocht u toch onverhoopt op korte termijn na de aanschaf van een artikel technische problemen ondervinden dan zullen wij niet schromen om u te helpen.


  • Kan ik artikelen gekocht in de Webshop retour sturen?

Enkel als u gekochte item defect is of sterk afwijkt van de beschrijving in de advertentietekst nemen wij deze retour. Mocht u desondanks een gekocht artikel dat niet aan uw verwachtingen voldoet willen retourneren dan kan dit enkel in overleg met ons. De eventuele verzendkosten van het retourneren zijn voor de klant, tenzij er sprake is van een technisch mankement.


  • Kan ik ook langskomen om mijn bestelling op te halen?

Het is uiteraard mogelijk om uw bestelling bij ons op te halen. Ook is het mogelijk om ons assortiment te komen bekijken en de artikelen werkend te zien. Langskomen kan op afspraak. Indien u dit wenst kunt u contact met ons opnemen voor een afspraak en onze adresgegevens.


  • Hoelang is de levertijd van een bestelling?

Wij zullen uw bestelling in ieder geval binnen 24 uur na ontvangst van de betaling naar u verzenden. In veel gevallen verzenden wij de bestelling al dezelfde dag. Wij houden u altijd op de hoogte van de verzendstatus van de bestelling. De bestellingen worden verzonden via PostNL en kunnen door middel van een Track&Trace-code gevolgd worden via internet.


  • Kan ik ook items inruilen als ik iets koop uit de Webshop?

Inruil is in overleg mogelijk. Heeft u iets dat u graag zou willen inruilen, laat het ons dan weten. Wij zullen beoordelen of inruil mogelijk is en welke prijs er voor het in te ruilen item geboden kan worden.


  • Ik wil vrijblijvend advies over een eventuele aankoop. Kan dat?

Wij kunnen u vrijblijvend advies geven over een eventuele aankoop. U zit bij ons nergens aan vast. Wij zullen u altijd een passend advies geven, ongeacht of u een item bij ons aanschaft. Schroom niet om een vraag te stellen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


  • Hoe worden bestellingen van Scannernet.nl verzonden?

Wij verzenden de bestellingen via PostNL. Over het algemeen wordt een zending via PostNL binnen 1 werkdag bezorgd. Alle pakketten zijn voorzien van Track&Trace-code zodat de zending via internet gevolgd kan worden. Door PostNL worden de volgende tarieven gehanteerd:

  • Standaard verzending PostNL: € 7,25
  • Verzekerde verzending PostNL: € 9,20
  • Verzekerde verzending PostNL (lang pakket): € 15,95
  • Standaard verzending Europa PostNL: € 19,50
  • Verzekerde verzending Europa PostNL: € 24,50
  • Brievenbuspakket PostNL € 4,60

Wij wensen u veel kijk- &

luisterplezier op Scannernet.nl!